|
Serwis e-ANG.pl to nie tylko forum. To kompleksowa platforma e-learningowa umożliwiająca uczenie się słówek, gramatyki oraz struktur. Zaawansowany system powtórek pozwoli nawet osobom z wrodzoną niechęcią do nauki zapamiętać słówka. Dodatkowo znajdziesz tutaj testy sprawdzaące, ćwiczenia oraz zadania ze słuchu. Są również kursy dla początkujących oraz średno-zaawansowanych. Zapoznaj się z menu na górze i załóż konto na e-ANG.pl już dziś.
 Angielskie formuły konwersacyjne i Angielskie przyimki
|
» kittyminky
(Gość)
Sob Sie 07, 2010 21:16
,,have been" czym się różni od ,,was/were''
Hej. Moje pytanie jest trochę głupie, ale nie znam się za dobrze na angielskim więc przepraszam.
Potrzebuję pomocy w takiej sprawie, że nigdy nie wiem czemu hm np. mówi się:
,,I've been following you for blocks "
a nie :
,,I followed you for blocks" ?
Czemu:
,,I have been there"
a nie:
,,I was there." ?
Na czym polega rożnica? Proszę, niech ktoś mi to wytłumaczy :((
» yurek
( Specjalista -744) 
Nie Sie 08, 2010 18:38
Nie ma głupich pytań. Głupie mogą być tylko odpowiedzi.
Have/ has been jest w present perfect, który oznacza, że wydarzenie lub sytuacja miały miejsce w przeszłości, ale mają jakiś związek z teraźniejszością (albo skutki picia wódki nadal trwają, albo okres w którym to się wydarzyło jeszcze się nie zakończył - dzisiaj w tym roku itp).
Was lub were oznacza, że sprawa jest zamknięta, głównie gdy mówimy kiedy lub gdzie to się wydarzyło (oczywiście pod warunkiem że ten okres się już skończył, albo nie ma nas już w miejscu o którym mowa).
Zastosowanie okoliczników czasu lub miejsca nie jest jednak konieczne, bo często to mówiący decyduje czy wepchnąć sprawę do historii, czy przedłużyć jej oddziaływanie na teraźniejszość;
I have already eaten breakfast (zjadłem i nie jestem jeszcze głodny )
I already eat breakfast (zjadłem, ale pasowałoby znowu wrzucić coś na ruszta)
_________________ www.angielskitarnow.republika.pl
» Nutcracker
( Specjalista -1049) 
Nie Sie 08, 2010 18:47